18 december 2015

Hästgubbarna i mitt hjärta

Magnum

Parad

Loretto

MrCzero

Loretto

Magnum & Parad

Magnum och Parad tittar på Brandon, som om han gjort något dumt.
Brandon ser ut att säga: vadå det var inte jag.
Det här är mina hästfavoriter och de har alla sin plats i mitt hjärta av helt olika anledningar. Magnum för att han för sex år sedan var den häst som somnade med mulen mot min axel när jag återvände till stallet efter 23 år. Parad för att han är min egen tokiga lilla (165 cm höga) knasboll varannan söndag. Loretto för att han försöker spela tuffare än vad han är och för att han är den enda häst jag vågar hoppa. MrCzero för sin långa och trogna tjänst. Brandon för att han är en kelhund i hästskepnad.

5 kommentarer:

Anki sa...

Fina bilder på dina favoriter! Länge sedan jag red... ja förutom lite skogsritter på islänningar då, men jag har en gammal kompis nere i Göteborg, som fortfarande rider lektion minst två gånger i veckan, varav en gång på vad hon brukar kalla "spanska pållarna"... det är lite tufft tycker jag.
Jag har minne av en häst som också kände igen mig efter massor med år... det där med "hästminne" stämmer allt :)
Önskar dig en fin helg!

BP sa...

Det var då textmässigt det längsta inlägget du någonsin skrivit tror jag. Gillas kan jag säga för när jag tittade på bilderna så undrade jag förstås varför du valde just dessa hästar.
Om jag också får välja favon, för det får jag säkert ;-) så tar jag Parad för sina vackra ögon och Mr Czero för blicken. Han verkar tänka på något långt bort.

Å bilden där Magnum och Parad tittar på Brandon är en karikatyrbild - den borde publiceras i en hästtidskrift!

ulla laiho sa...

Hästar är så vackra djur! Men jag vågar inte gå nära dem.

Monica sa...

Vilka finingar, sista bilden
blir min favorit;-)

bella sa...

härligt att få se så fina hästar. visst har hästar, precis som kor, snälla ögon.