10 juli 2012

En flugstudie

flugrumpa





4 kommentarer:

Monica sa...

Många sötnosar, gillar dom så länge dom inte flyger runt huvudet på mej.
Mitt tisdagstema ligger före Kajsa.
Ha en bra dag;-)

BP sa...

Jag förstår det inte... Har aldrig lyckats med att komma nära en fluga. De försvinner bara dom får syn på mig. Å du lyckas med en hel bildkavalkad. Hur gör du?????? Klister eller;-)
Den sista bilden är helt suverän - en av dina bästa makrobilder ever. Ärligt talat visste jag inte att en fluga ser ut så - har aldrig tänkt på det.

PS. Å om vi pratar om insekter så kolla här. Tror din fluga är släkt med den i länken;-)
http://sasfoto.blogspot.se/2012/07/se-mig-i-ogonen.html

Unknown sa...

Sköna närbilder!
Hälsningar/SA

Snowcatcher sa...

Either that's one whale of a macro lens you're using, or that is one big bee! Excellent shots, especially the flowers viewed from beneath.