5 mars 2010

Bildverkstan tema 34 - Ljuseffekter



Här har jag lekt lite grand med ett filter som heter Render Lens Flare och Render Lighting effects.
Den första versionen gjorde jag som följer: Valde filter Render Lens Flare och ställde in 112% brightness och 50-300 mm zoom. Sedan justerade jag nivåerna till mörkare i himlen och ljusare på själva lampan.

Den andra gjorde jag så här: Valde filter Render Lighting effects och ställde in Omni och valde texture channel red. Sedan lade jag till Lens Flare 112% brightness och 35 mm Prime.
Använder PSC3.
Se fler ljuseffekter hos Bildverkstan.

9 kommentarer:

mimmi sa...

Det blev ju väldigt häftigt:) den sista bilden gillade jag bäst av de två du gjorde om :)

Marie sa...

Riktigt häftigt blev det, båda bidragen.

Maria sa...

Riktigt cool och den sista bilden blev super:)

Monkan sa...

Tända lampan, shit vad påhittigt! Det blev kanonbra. Sista bilden ser ut som att bakgrunden är en målad betongvägg och lite som att det är en tecknad serie, supercoolt.

Kerstin sa...

Gillar de effekter du fått fram!

Koola Viola sa...

Imponerande pyntigheter. Mina egna bilder liknar mest luddigt poop. Kanske man kan hitta något spejsat filter så man ser motivet även på dem? *skrattar*

NatureFootstep sa...

den där gillar jag, den finns i min gamla PhotoShop också. Fast med lite annorlunda namn tror jag.

ormbunke sa...

Den sista bilden blev absolut bäst. Anita

Filifjonkan 1 sa...

Hej Cat visst är det kul att kunna ändra bilderna med programmen man upptäcker helt nya grejer när man rotar runt i dem..