9 oktober 2009

Bildverkstan tema 15 - Variation


I bildverkstan den här gången har vi fått en given bild, som vi ska hitta på något med.
Jag valde att första mörka upp bilden lite genom att justera nivåerna.
Sedan bestämde jag mig för att lägga ett filter som gör att bilden blir kristalliserad och så avslutade jag med en ram som heter wood frame.
Men så tyckte jag att ramen behövde ett nytt utseende så jag valde att lägga en texture som heter sandstone på ramen.
Se fler variationer hos Bildverkstan



Originalbilden ovan och min variant nedan. Man ser skillnaden bäst om man klickar på bilderna så att de blir större.

4 kommentarer:

Monkan sa...

Jättefint, en tavla jag skulle kunna tänka mit att ha på väggen.

NatureFootstep sa...

Det blev rätt stor skillnad mot min, både orginalet och min olja.:)
Du hade hittat en passande ram till. Den skulle jag vilja haft :(

imsy sa...

Blommorna ser nästan ut att vara av en annan sort! Tjusigt!

ormbunke sa...

Snyggt filter du har använt och ramen var suverän. Anita