27 september 2009

I höstträdgården och så lek med bildredigeringen

4 kommentarer:

ormbunke sa...

Här har du lekt med bakgrunden.Men hur? Anita

cat sa...

Jag har kopierat hela lagret och sedan ljusat upp bakgrundslagret och lagt på ett filter som heter oskärpa radius eller något sådant.
Sedan frilade jag själv blomman från det andra lagret och raderade det som var runt omkring, så att bakgrundslagret syntes bakom blomman.

Monkan sa...

Ah, här leks det för glatta livet ser jag :-) Häftigt, är det filtret radiell oskärpa kanske? Färgerna i bakgrunden matchar snyggt, är det samma motiv som förgrunden som "snurrats till"? Snygg rödgrön ram också, i lek med ramar-inlägget.

Ha ha, nu när jag klickade på förhandsgranska såg jag att du lagt in en förklaring hät i kommentarerna, och att du hade gjort som jag trodde :-)

Matilda sa...

Coolt!